Waarom je ‘Over Ons’ pagina misschien wel je belangrijkste pagina is

Inhoudsopgave

Vriendelijke onderneemster presenteert haar 'Over Ons' pagina op laptop in haar winkel.

In een wereld van Bol.com, Amazon en dropshippers uit China is er één ding dat zij niet hebben en jij wel. Jij.

Toch zien we bij veel webshops dat de ‘Over Ons’ pagina (als die er al is) het meest saaie stukje van de website is. Een lap tekst zonder foto’s, ergens weggestopt in de footer. Zonde. Want mensen kopen niet van bedrijven, mensen kopen van mensen.

Als een bezoeker twijfelt om bij jou te kopen, is dit de pagina waar ze naar kijken. “Wie zit hierachter? Kan ik ze vertrouwen? Bestaan ze wel echt?” In dit artikel geven we je praktische over ons pagina tips om van deze vergeten pagina een conversie-kanon te maken.

De veelgemaakte fout: Het geschiedenisboek

Herken je deze tekst? “Webshop X is opgericht in 2010. Wij streven naar de hoogste kwaliteit en de beste service voor onze klanten. Onze missie is…”

Gaap. Met alle respect, maar de klant ligt niet wakker van jouw oprichtingsdatum. En dat je naar kwaliteit streeft, mag ik hopen. Dat zegt iedereen. Ondernemers verschuilen zich vaak achter een logo en corporate taalgebruik omdat ze denken dat dat “professioneel” staat. Maar anno 2025 staat het vooral voor “afstandelijk”.

De oplossing: Laat je gezicht zien

Wil je de ‘gunfactor’ krijgen? Dan moet je laten zien wie je bent.

  1. Plaats foto’s van het team: Niet van die stijve stockfoto’s van modellen in pak, maar echte foto’s. Jij die dozen staat in te pakken. Je team tijdens de lunch. De kantoorhond.
  2. Vertel je ‘Waarom’: Waarom ben je deze winkel begonnen? Waarschijnlijk uit passie voor het product of frustratie over wat er al op de markt was. Vertel dat verhaal.
  3. Wees menselijk: Heb je ooit een blunder gemaakt? Vertel het. Kwetsbaarheid bouwt vertrouwen. Het laat zien dat je geen anonieme dozenschuiver bent, maar een mens van vlees en bloed.

Waarom wij bij retailZ onze gezichten laten zien

Kijk maar eens naar onze eigen ‘Over Ons’ pagina. Wij laten zien wie we zijn. Wij zijn Jeroen, Mark, Lisa… Wij vertellen dat we zelf webshops hebben en ook wel eens vloeken als PostNL te laat is.

Waarom doen we dat? Omdat onze klanten (jullie dus) op zoek zijn naar een partner, niet naar een leverancier. Door onszelf te laten zien, voel je direct: “Hé, zij snappen mijn wereld.” Dat vertrouwen is de basis van elke verkoop.

Durf jij achter je logo vandaan te komen?

Pak je huidige ‘Over Ons’ pagina er eens bij. Zou jij zaken doen met de persoon die je daar (niet) ziet? Als je twijfelt, helpen wij je graag. Wij kunnen je pagina scannen en je concrete tips geven om je merkpersoonlijkheid naar voren te halen.

Laat je pagina reviewen en verhoog je gunfactor.

Foto van Kees Kuijpers
Kees Kuijpers
Kees Kuijpers is de ondernemer achter retailZ. Met ruim 25 jaar ervaring van de winkelvloer tot oprichter van de grootste Magento-bouwer van de Benelux kent hij de e-commerce wereld van binnenuit. Hij helpt MKB-retailers met ambitie om rust en structuur te brengen in hun organisatie. Hoe? Door retail, techniek en logistieke processen slim te verbinden. Geen theoretische modellen, maar oplossingen die bewezen werken in de praktijk.

Verder praten over jouw situatie?

Plan een gratis kennismaking of doe de Groei‑Quickscan. Binnen 1 werkdag ontvang je reactie van ons team.